Cărți de vizită – rolul și însemnătatea lor (2)

carti de vizita

Care sunt elementele și conținutul unei cărți de vizită?

Unul dintre cele mai importante instrumente folosite în mediul de afaceri – cărțile de vizită – sunt considerate adeseori, simple bucăți de hârtie personalizate, cu nume, telefonul și email-ul de la locul de muncă și funcția ocupată. Este bine să conștientizăm că o carte de vizită este mai mult de atât. O carte de vizită este manifestarea fizică a ta și a companiei pe care o reprezinți.

Conștientizând importanța cărților de vizită pentru compania pe care o reprezentăm, haideți să ne concentrăm pe elementele ce trebuie să le conțină o carte de vizită.

Principalele elemente pe care le conțin în general cărțile de vizită:
  • nume și prenume
  • funcția ocupată
  • denumirea companiei
  • adresa companiei
  • adresa paginii web a companiei
  • adresa dumneavoastră de e-mail de la locul de muncă și adresa de e-mail a companiei
  • numărul dumneavoastră de telefon de la locul de muncă
  • număr de fax de la sediul companiei

Obiectivul principal pentru care tipăriți și distribuiți cărțile dumneavoastră de vizită este facilitarea stabilirii unor relații economice cu persoanele cărora le-ați dat o carte de vizită. Când dăruim o carte de vizită unei persoane, avem în minte ideea că acea persoană este importantă pentru compania pe care o reprezentăm, fie ca potențial client, fie ca viitor colaborator.

Pentru a ne atinge obiectivul stabilit și pentru a marca într-un fel pozitiv interacțiunea noastră, o carte de vizită ar trebui să conțină în plus față de elementele standard unul sau mai dintre elementele enumerate mai jos.

Sloganul – Un slogan care să caracterizeze compania și activitatea desfășurată. Pe multe cărți de vizită nu este trecut decât numele companiei, fără a detalia în vreun fel activitatea acesteia (lucru indicat doar companiilor consacrate – Apple, Mercedes, etc).

Harta – O hartă este foarte indicată, mai ales atunci când desfășurați o activitate care presupune deplasarea clientului la sediul companiei sau dacă biroul dumneavoastră se află într-o locație mai puțin cunoscută.

Siglă / Logo – Includerea în grafica unei cărți de vizită a siglei companiei creează un plus de originalitate și îmbunătățește aspectul acesteia. De exemplu, un logo tipărit în culori șterse sau pe fundal dă un plus aspectului grafic și aduce o îmbunătățire imaginii companiei și implicit a celui care o oferă.

Hârtia – Folosirea unui carton de calitate superioară și o finisare atentă, conferă cărții de vizită un plus de rafinament. Interlocutorul trebuie determinat să păstreze cartea de vizită. Dacă hârtia este de calitate slabă cartea de vizită se va deteriora destul de repede și cel mai probabil nu va mai fi păstrată.

 Care este efectul și importanța designului cărților de vizită? Aflați in partea a treia a articolului.

 

 

Comentariu

*